پدال اعلام سرقت چگونه کار می کند؟

پدال اعلام سرقت چگونه کار می کند؟
پدال اعلام سرقت چگونه کار می کند؟

ممکن است دزد به محل زندگی شما و یا محل کار شما دستبرد بزند و شما علی رغم حضور در مکان، به دلایل مختلفی نتوانید تا پایان سرقت کسی را مطلع کنید. در این صورت پس از پایان سرقت مجبور خواهید شد به فیلم‌های ضبط شده توسط DVR مراجعه کرده و آن‌ها را به پلیس تحویل دهید. این مراحل کمی زمان بر هستند. مطمئنا گرفتن دزد کاری به مراتب سخت‌تر از فراری دادن آن است. به همین منظور در دزدگیر اماکن از دکمه‌های اعلام سرقت استفاده می‌شود. گاهی ممکن است شما موقعیت استفاده از این دکمه‌ها را نیز نداشته باشید. در این مواقع قادر خواهید بود از پدال اعلام سرقت استفاده کنید. در این مقاله در مورد این پدال بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

پدال اعلام سرقت

داشتن تجهیزات حفاظتی مانند دوربین مدار بسته یا دزدگیرهای اماکن در مراکزی همچون بانک ها که اموال مردم نگه داری شده و نیاز به ایجاد سطح بالایی از امنیت است و یا اماکنی که محل نگهداری اموال گران قیمت هستند همانند طلا فروشی ها، بسیار ضروری و مهم است. در این مکان‌ها اغلب یک دکمه امنیتی در دسترس می‌باشد که در صورت فشردن آن به دزدگیر سیگنال امنیتی فرستاده شده و این امر موجب به صدا در آمدن آژیر می‌شود و همچنین به مراکز پلیس اطلاع داده خواهد شد. پدال اعلام سرقت نیز عملکردی مشابه به این دکمه‌ها دارد. این پدال اغلب در بانک‌ها و اماکن مشابه وجود داشته و بدین شکل عمل می‌کند که زیر پای کارمندان قرار گرفته تا بدون جلب توجه سارقین، سرقت به پلیس اطلاع داده شود.

 

انواع پدال اعلام سرقت

پدال‌های اعلام سرقت به دو دسته کلی تقسیم خواهند شد که عبارت اند از:

  • باسیم:

این نوع از دستگاه‌ها یا دو سیمه و یا سه سیمه هستند. اکثر این پدال‌های اعلام سرقت دارای سه سیم NO،COM، NC هستند که متناسب با نیاز استفاده می‌شوند. برای راه اندازی اغلب دزدگیر‌ها باید که سیم COM  و سیم NC( Normal Close) را به زون 24 ساعته دزدگیر متصل کرد. در این صورت بلافاصله پس از فشردن پدال، دزدگیر فعال شده و شروع به آژیر کشیدن می‌کند.

  • بی سیم:

در این نوع دستگاه‌ها نیازی به کشیدن سیم برای حسگرها نبوده و این کار توسط سیگنال‌هایی که از دستگاه مرکزی فرستاده می‌شوند، انجام خواهد شد. موردی که باید مورد توجه قرار بگیرد و در صورت لزوم تعویض گردد، کنترل دوره‌ای باتری موجود درون چشمی‌ها است. در این نوع پدال‌ها به دلیل اینکه به سیم متصل نیستند، چشمی ها برای فعالیت، از باتری داخلی استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که این باتری ها همچنین می توانند توسط خطوط تلفن کنترل شوند بدین صورت که کاربر تماس گرفته و با گفتن کد رمز دستگاه روشن و یا خاموش می‌شود.

 

استفاده از پدال اعلام سرقت یا دکمه؟

باید گفت که دکمه‌ها به سرعت عمل بالایی برای فشردن نیاز دارند و ممکن است که دزد متوجه شود و از فشردن آن‌ها جلوگیری کند، به همین دلیل این دکمه‌ها نسبت به پدال اعلام سرقت از ضریب امنیتی کمتری برخوردار هستند. شما قادر هستید این پدال را در مکان مورد نظر خود وصل کنید اما سیم کشی این پدال را فراموش نکنید چرا که سیم کشی مناسب به طوری که کمترین آسیب اتفاق بیفتد بسیار حائز اهمیت است.

 

 

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 0