آیا دستگاه کنترل تردد امنیت مشاغل را تامین می کند؟

آیا دستگاه کنترل تردد امنیت مشاغل را تامین می کند؟
آیا دستگاه کنترل تردد امنیت مشاغل را تامین می کند؟

امروزه محافظت از منازل و مشاغل دغدغه تمامی افراد شده است که چطور می‌شود از خانواده و یا اطلاعات محرمانه شغلی خود در برابر سارقین و متجاوزین محافظت کرد. یا حتی چگونه می‌توان تردد را در خانه، محل کار محدود به افراد مجاز کرد تا بتوان آن‌ها را کنترل کرد. اکثر مشاغلی که حفاظت از اطلاعات محرمانه برایشان حیاتی است دنبال سیستمی می‌گردند که بتوان رفت و آمد افراد را هم محدود کرده و هم بتوانند به اطلاعات ورود و خروج کارکنان خود دسترسی داشته باشند.

حال چه دستگاهی می‌تواند این امکان را در اختیار آن‌ها بگذارد و چه مزایایی را می‌تواند به همراه داشته باشد. تکنولوژی امروزه دستگاه‌هایی را به وجود آورده که می‌توان به کمک آن‌ها از مشکلات و ایرادهای سیستم‌های قدیمی رهایی پیدا کرد. به طور مثال درب‌های قدیمی که توسط کلید باز و بسته می‌شدند را در نظر بگیرید، در درجه اول این درب ها ظاهر حرفه‌ای برای مشاغل مهم و به روز ندارد. این که هر بار هر کارمندی برای ورود به اتاق یا خارج شدن از آن مجبور است توسط کلید این کار را انجام دهد زیاد خوشایند نیست.

 

از همه مهم‌تر اصلا جنبه ایمنی ندارد. زیرا ممکن است کلید گم شود، در این صورت هر فردی می‌تواند توسط آن کلید وارد محیط کاری شما بشود. چه بسا آن شخص سارق و متجاوز باشد که اطلاعات و امنیت جانی افراد را مورد خطر قرار می‌دهد. زمانی که کلید گم شود خیلی سریع باید اطلاع داده شود و تمامی قفل‌ها مغزی‌های درب‌‌ها که با آن کلید مشترک هستند به سرعت باید تعویض شود. پس این مورد نه تنها دارای امنیت نیست بلکه هزینه زیادی را بر دوش شما می‌گذارد .

 

اما زمانی که شما از سیستم‌های امنیتی و حفاظتی مانند کنترل کننده‌‌های دسترسی و دستگاه‌های کنترل تردد برای تردد استفاده کنید، دیگر مشکل درب‌های قدیمی را نخواهید داشت و یا گم شدن عوامل باز شونده درب‌ها مانند تگ،‌ کارت و یا فراموشی رمز عبور، نیاز به تعویض مغزی درب‌ها نخواهید داشت. کافی است این مورد را گزارش کرده که کارفرما و مدیر پای دستگاه رفته و اطلاعات مربوط به شما را به راحتی حذف کند، بدون آنکه اطلاعات بقیه کاربران حذف شود.

 

کنترل کننده‌‌های دسترسی، دستگاهای کنترل تردد و دستگاه حضور و غیاب ، محدود کننده رفت و آمدها و ذخیره ساز اطلاعات کاربران هستند که خود به چند بخش تقسیم می‌شود که می‌توان به صورت ساده و با درصدی از امنیت و یا به صورت کاملا حرفه‌ای و ۱۰۰% دارای امنیت باشد. انتخاب این سیستم‌ها به نوع شغل شما و به اهمیتی که برای امنیت و اطلاعات شغلی و خانوادگی قائل هستید و همچنین بودجه در نظر گرفته بستگی دارد.

اگر محیطی که قرار است از کنترل کننده‌‌ی دسترسی در آن استفاده کنید، از لحاظ ایمنی خیلی حائز اهمیت نیست، منظور این است که اطلاعات مهم شغلی و اجناس گران قیمت در آن نیست، می‌توانید از سیستم‌هایی استفاده کنید که صرفا فقط درب را برای شما باز و بسته کرده و این کار را توسط کارت، تگ و رمز انجام می‌دهد. این نوع از اکسس کنترل ها از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به صرفه می باشند اما از لحاظ ایمنی خیلی قوی نیستند، اما قطعا از درب‌های کلیدی و قدیمی خیلی بهتر عمل می‌کنند و حفاظت بیشتری را به دنبال دارند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 0